Svar på vanliga frågor till vår support.


Ny fastighet är skapad, varför ser jag den inte och vad kan man göra för att se den?

Är ni flera användare så behöver administratören av programmet ge tillåtelse för din användare att se den nya fastigheten, det görs i inställningar --> Användare --> Tillåtna ägare.  


Det står att licensen går ut snart, vad händer om jag inte fyller i den nya licensen innan?

Ni kan använda programmet precis som vanligt i en månad efter att licensen går ut, efter det så kommer aviseringsknappen bli grå och ni kan inte avisera men all information finns kvar.


Det står att aviseringen har slutat att fungera och vi behöver avisera en ny hyresgäst men det går inte, vad gör vi?

Kolla med er ekonomiavdelning/kontaktperson på jobbet för att se om de fått den nya licensnyckeln/Produktid från oss och lägg in det i programmet under Hjälp --> Användarinformation --> Produktid

 

Vi får felmeddelande när vi ska skicka avier via e-post, vad ska vi göra?

1. Kolla så att fastighetsägaren har en e-post ifylld i informationen under:
Register --> 
Fastighetsägare.

2. Kolla vilken inställning ni har för utgående e-post, inställningar--> Generellt --> Epost-inställningar, har ni Outlook så behöver Outlook vara startat när ni ska skicka avier via e-post, är det smtp-inställningar så kan det vara att lösenordet är ändrat, då behöver ni fylla i det nya lösenordet i programmet, har ni gmail som e-postleverantör så finns det ett tidigare inlägg här i bloggen om hur ni lägger in en ny autentiseringsnyckel för tredjepart.


Övriga frågor hänvisar vi till vår e-post: kundsupport@dinafastigheter.se eller guiderna på användarsidorna:

Användarsida för användare av: 

dinafastigheter 1

dinafastigheter 2

dinafastigheter 3


Vi på dinafastigheter önskar er en trevlig sommar.